Je kan niet werken en nu?
Bij Be Our Guest Events gaan wij uit van duidelijkheid en verantwoordelijkheid. Wanneer jij jezelf in de Rentman-app als “beschikbaar” zet, gaan je collega’s op kantoor direct aan de slag: zij bevestigen aan onze klant dat wij een compleet team hebben en gaan vervolgens aan de slag met het organiseren van het casino event.
Daarom is het heel belangrijk dat jouw beschikbaarheidsmelding altijd klopt. Als je later toch niet kan, ontstaat er direct een probleem richting de klant en het team dat op kantoor zit.
1. Je hebt jezelf op “beschikbaar” gezet, maar dit is een foutje
Heb jij jezelf per ongeluk beschikbaar gezet of blijkt later dat je toch niet kunt? Dan wordt er direct actie van jou verwacht.
Stap 1: Neem meteen contact op
Mail, bel of app Talitha en leg duidelijk uit dat je beschikbaarheid niet klopt. Pas na haar akkoord mag je jouw beschikbaarheid aanpassen.
Stap 2: Pas je status in Rentman aan
- Open de Rentman-app.
- Ga naar de juiste datum.
- Klik op het blokje met jouw tijden en naam.
- Open de details en klik rechtsboven op “Aanpassen”.
- Wijzig je status naar “Niet beschikbaar”.
- Noteer bij opmerkingen waarom je beschikbaarheid is gewijzigd.
Klaar! Je hebt alles juist gedaan en wij kunnen het netjes verder oppakken richting de klant.
2. Je bent al ingepland en toegevoegd aan de WhatsApp-groep
Ben je toegevoegd aan de WhatsApp-groep van een casino opdracht? Dan betekent dit dat je definitief op het rooster staat en dat we op je rekenen.
Maar soms kan het gebeuren dat je écht niet kunt komen door ziekte, noodsituatie of een ernstige privé-omstandigheid. Volg dan onderstaande stappen.
Wat moet je doen als je toch niet kunt werken?
Stap 1: Neem zo snel mogelijk contact op
Bel als eerste Talitha. Is zij niet bereikbaar? Bel dan Tim. Leg duidelijk uit wat er aan de hand is. Hoe concreter jij bent, hoe beter wij kunnen inschatten welke actie direct nodig is.
Stap 2: Wij zoeken eerst mee naar een vervanger
Je collega’s op kantoor bekijken of er op die datum aan andere collega op beschikbaar staat. Zo ja, dan nemen wij contact op met diegene om te vragen of hij/zij nog steeds beschikbaar is en jouw dienst zou willen over nemen.
Stap 3: Geen beschikbare collega? Dan zoek je zélf een vervanger
Is er niemand beschikbaar? Dan verwachten we dat jij zelf actief een vervanger zoekt.
- Collega’s helpen elkaar sneller onderling.
- Met een duidelijke uitleg helpt men je graag.
- Dit werkt beide kanten op de volgende keer help jij misschien iemand anders.
Tip: bellen werkt altijd het beste.
Stap 4: Geef je vervanger door
Heb je iemand gevonden? App dan Talitha of Tim met de naam van jouw vervanger. Zij nemen vervolgens contact op met diegene, bevestigen de dienst en voegen de vervanger toe aan de WhatsApp-groep van het event.
Stap 5: Je wordt uit de groepsapp verwijderd
Zodra alles is geregeld en bevestigd, word jij netjes uit de groepsapp gehaald. De planning is dan correct, professioneel en verantwoord opgelost.
Waarom deze regels?
- We willen onze klant nooit teleurstellen.
- We willen het team en de planning niet onnodig belasten.
- Beschikbaarheid = een serieuze afspraak.
- Duidelijkheid en verantwoordelijkheid zorgen voor rust en betrouwbaarheid binnen het team.
